قلم نوری وکام مدل DTK1300 Cintiq 13HD

از {{model.count}}
انتخاب زمان ارسال:
زمان ارسال را انتخاب کنید.
انتخاب گارانتی:
گارانتی را انتخاب کنید.
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • ابعاد: 14 × 248 × 375 میلی‌متر
  • وزن: 1200 گرم
  • نوع اتصال: باسیم
  • نوع رابط: USB
فروشنده فروشنده: موبایل نیکان
آماده ارسال ناموجود
40,000,000
13%
35,000,000 تومان
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

تبلت گرافیکی «Cintiq 13HD» محصولی از برند «وکام» (Wacom) است. این تبلت گرافیکی برای طراحان، نقاشان دیجیتال، انیماتورها و کسانی که اهل طراحی دیجیتال هستند، ساخته‌ شده‌است. در Cintiq 13HD از یک نمایشگر 13.3 اینچی IPS استفاده شده که زاویه‌ی دید بسیار خوبی دارد و می‌تواند تا 178 درجه،  رنگ‌ها را با کیفیت اصلی به نمایش بگذارد. در قسمت پشتی محصول، پایه‌ای  وجود دارد که می‌تواند تا Cintiq 13HD را در سه  زاویه‌ی مختلف نگه دارد. برای هر یک از این زاویه‌ها، باید یکی از تکه‌های  پلاستیکی پایه را باز کنید و زیر تبلت قرار دهید. در قسمت کناری این محصول،  چند دکمه قرار دارد که می‌‎توان از آنها به عنوان میانبر برای انجام دادن  کارهای مختلف استفاده کرد. یک کلید دایره‌ای هم در این قسمت قرار دارد که  برای جابجا شدن آسان درون فایل در حال کار از آن استفاده می‌شود.

محصولات مرتبط

تبلت گرافیکی Cintiq 13HD محصولی  از برند معتبر «وکام» (Wacom) است. این تبلت دارای یک نمایشگر بزرگ 13.3  اینچی است و قلمی دقیق آن همراهی می‌کند که در کنار یکدیگر، مجموعه‌ی  ایدئالی را برای طراحان گرافیکی پدید می‌آورند. Cintiq 13HD دارای طراحی  خاصی است که هم دقت بالایی در اجرای طراحی شما دارد و هم از اصول طراحی  ارگونومیک استفاده کرده تا بتوانید در کمال راحتی از آن استفاده کنید. تبلت  گرافیکی Cintiq 13HD برای عملکرد باید به کامپیوتر وصل شود و با  کامپیوترهای ویندوزی و مک کاملا سازگاری دارد.

نمایشگری بهتر از خوب

در  Cintiq 13HD از یک نمایشگر 13.3 اینچی IPS استفاده شده که می‌تواند از  تمام زویا، تصویر درستی از پروژه‌ی در حال کار را به شما نمایش دهد.  محدوده‌ی فعال تبلت دارای طول 11.75 اینچ در 6.75 اینچ است و فضای زیادی  برای حرکت دادن قلم روی نمایشگر را در اختیار شما قرار می‌دهد. اینکه  می‌توانید با استفاده از نمایشگر Cintiq 13HD همزمان با حرکت دادن قلم،  خطوط رسم شده را روی تبلت مشاهده کنید، سرعت کارتان را افزایش خواهد داد و  شما را از حرکت دادن سر در حین طراحی بی‌نیاز می‌کند. نمایشگر کار شده از  دقت Full HD بهره می‌برد و می‌تواند تا 178 درجه، رنگ‌ها را به درستی نمایش  دهد.

این  زاویه را با 180 درجه در بهترین حالت مقایسه کنید تا متوجه شوید که  نمایشگر Cintiq 13HD یکی از بهترین‌ها است. حالا می‌توانید علاوه بر اینکه  خودتان از کار در حال انجام لذت می‌برید، به اطرافیان‌تان هم اجازه دهید با  کیفیت بالا به آنچه در حال شکل گرفتن است، نگاه کنند. پشتیبانی نمایشگر از  75 درصد دامنه‌ی رنگ Adobe RGB امکان نمایش 16.7 میلیون رنگ را به نمایشگر  این تبلت می‌دهد و می‌توان دنیای از رنگ‌ها را در آن تماشا کرد. تبلت  گرافیکی Cintiq 13HD به یک پورت HDMI هم مجهز شده تا در صورتی که کاربر به  یک نمایشگر بزرگ‌تر نیاز پیدا کرد، بتواند از خروجی تصویری موجود در این  تبلت گرافیکی بهره‌مند شود. به این شکل، دیگر به 13 اینچ محدود نخواهید بود  و می‌توانید از نمایشگرهای بزرگ‌تر و حتی تلویزیون خانگی برای دیدن تصویر  به نمایش درآمده در Cintiq 13HD استفاده کنید.

به اشتراک‌گذاری زیبایی

با  نمایشگر Cintiq 13HD می‌توانید علاوه بر اینکه خودتان از کار در حال انجام  لذت می‌برید، به اطرافیان‌تان هم اجازه دهید تا نظاره‌گر آنچه در حال شکل  گرفتن است باشند.

طراحی ارگونومیک

یکی  از نقاط قوت تبلت گرافیکی Cintiq 13HD شرکت وکام، پایه‌ی خوب و ارگونومیک  آن است. طراحی که پشت این محصول می‌نشیند، می‌توان موقعیت تبلت را به  دلخواه خودش تغییر دهد و آن‌طور که دوست دارد از Cintiq 13HD استفاده کند.  شما می‌توانید ارتفاع تبلت و زاویه‌ی قرارگیری‌اش را تغییر دهید تا موقعیت  تبلت را به شیوه‌ی دلخواه‌تان تنظیم کنید. سه زاویه برای قرارگیری تبلت روی  پایه در نظر گرفته شده که شامل 22 درجه، 35 درجه و 50 درجه می‌شوند. امکان  خواباندن کامل تبلت روی پایه هم وجود دارد و به این ترتیب، زاویه‌ی صفر  درجه هم به سه زاویه‌ی نام‌برده اضافه خواهد شد. هر زمان هم دوست داشتید،  می‌توانید پایه را به کلی از تبلت جدا کنید و از Cintiq 13HD در حالتی که  روی میز قرار گرفته استفاده کنید. روش وکام در طراحی پایه‌ی Cintiq 13HD در  نوع خود جالب است. این پایه برای هر یک زاویه‌های در نظر گرفته شده،  صفحه‌ی بازشونده‌ای را در نظر گرفته‌است. مجموعا 3 صفحه در پایه وجود دارد  که به صورت تودرتو هستند و در محل لولا با یکدیگر اشتراک دارند. در تندترین  زاویه، بزرگ‌ترین صفحه و در کندترین شیب، کوچک‌ترین صفحه زیر تبلت قرار  می‌گیرد و در صورتی که بخواهید از تبلت به صورت خوابیده استفاده کنید، تمام  این صفحه‌ها به حالت افقی زیر تبلت خواهند رفت. این نوع طراحی در عین  اینکه بامزه است، کمی مضحک به نظر می‌رسد. در دنیایی که تبلت‌های هیبریدی  Surface مایکروسافت شناخته شده هستند و پایه‌های استفاده شده در آنها  می‌توانند در تمام زوایای ممکن باز شوند، دیدن چنین پایه‌ای نشان از بدوی  بودن استفاده شده در Cintiq 13HD دارد. شاید نمی‌بایست یک تبلت گرافیکی را  با یک تبلت همه‌کاره و عمومی مقایسه می‌کردیم و این مقایسه از پایه اشتباه  بوده‌است. قضاوت را بر عهده‌ی خوتان می‌گذاریم.

واقعا حساس به فشار

قلمی  که همراه با Cintiq 13HD ارائه می‌شود، دارای 2048 سطح از حساسیت به فشار  است و بین وارد آوردن یک فشار کوچک و فشرده شدن کامل قلم روی صفحه کاملا  تفاوت قایل می‌شود. حساسیت 2048 سطحی قلم، در دو سمت قلم و پاک‌کن آن رعایت  شده‌است و در هر دو سمت می‌توانید از این دقت استفاده کنید. این قلم از  مدل Wacom Pen Pro است و به همراه 9 عدد سری یدکی و درون جعبه‌ی نگهداری  اختصاصی عرضه می‌شود. این قلم طوری طراحی شده که می‌تواند تا 40 درجه Tilt  شدن هم توسط تبلت گرافیکی شناخته شود و رزولوشن 5080 خط بر اینچ،  نشان‌دهنده‌ی دقت بالای آن در کار با تبلت است. جالب است که این قلم دقیق  بدون استفاده از هر نوع باتری طراحی شده و روی خود دارای 2 کلید است که  می‌توان از آنها به جای کلیک‌های ماوس استفاده کرد. تعدادی کلید میانبر  موسوم به ExpressKeys و یک کلید چهارجهته در گوشه‌ی تبلت Cintiq 13HD قرار  دارند و می‌توان کاربردهای خاصی را به آنها اختصاص داد. کلیدهای جهت‌دار  برای حرکت آسان (Navigation) درون تصویر در حال کار استفاده می‌شوند و  کلیدهای میانبر برای اجرای فرامین ترکیبی کیبورد یا کلیدهای تغییردهنده از  قبیل Shift و Ctrl و Alt مورد استفاده قرار می‌گیرند. قرارگرفتن این کلیدها  در سمت چپ دستگاه، به این معنی نیست که تنها افراد راست‌دست می‌توانند از  Cintiq 13HD استفاده کنند. در هنگام نصب و راه‌اندازی دستگاه، از شما  پرسیده می‌شود که راست‌دست هستید یا چپ‌دست. در صورت چپ‌دست بودن، تمام  کلیدها و عملکرد دستگاه طوری تغییر می‌کند که با دست تخصصی و غیرتخصصی شما  سازگار شود.

2048 سطح از حساسیت یعنی خیلی!

قلمی  که همراه با Cintiq 13HD ارائه می‌شود، دارای 2048 سطح از حساسیت به فشار  است و بین وارد آوردن یک فشار کوچک و فشرده شدن کامل قلم روی صفحه کاملا  تفاوت قایل می‌شود. 

سادگی در اتصال

اتصال  تبلت گرافیکی Cintiq 13HD به کامپیوتر با استفاده از یک کابل پیشرفته  انجام می‌شود. این محصول می‌تواند با کابلی که در یک سمت خود تنها یک سوکت  دارد و در سمت دیگر به سه کانکتور منتهی می‌شود، ارتباط خود با کامپیوترهای  شخصی را برقرار کند. تنها یک سوکت که شباهت زیادی به کانکتور 30 پین اپل  دارد به Cintiq 13HD وصل می‌شود و این موضوع از شلختگی میزکار شما جلوگیری  می‌کند. این تبلت به نظم و ترتیب میز کار طراح بها داده و سعی کرده با به  حداقل رساندن عوامل حواس‌پرت‌کن، سعی کرده تا تمرکز طراح روی پروژه را حفظ  کند. شما تنها یک کانکتور را به تبلت وصل می‌کنید و در سمت دیگر کابل،  اتصال‌های USB، HDMI و برق را برقرار می‌کنید. کامپیوترهای مک (Mac) که  انتخاب اول طراحان و گرافیست‌ها به شمار می‌آیند، از اولویت‌های سازنده  برای سازگاری کامل با این محصول بوده‌اند و کامپیوترهای ویندوزی به خوبی از  Cintiq 13HD پشتیبانی می‌کنند.

جمع‌بندی

تبلت  Cintiq 13HD یکی از کوچک‌ترین اعضای خانواده Cintiq شرکت وکام است و با  مشخصاتی که در قسمت‌های قبل از آن ارائه دادیم، توانایی تبدیل شدن به دوست  صمیمی یک طراح گرافیک یا عکاس را دارا است. اما بهتر بود که در نمایشگر این  محصول، قابلیت چندلمسی (Multi-Touch) هم وجود داشت و کاربر می‌توانست با  انگشتان دست هم پروژه را پیمایش کند. مورد دیگری که می‌توانست موفقیت این  تبلت گرافیکی را بیش از پیش تضمین کند، برخورداری از قابلیت اتصال بی‌سیم  است. با وجود اینکه اتصال این تبلت به کامپیوتر با یک کابل واحد انجام  می‌شود و دردسر چندانی برای مصرف‌کننده ندارد، وجود قابلیت اتصال بی‌سیم  مزیتی است که دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت. این تبلت یکی از محصولات  خوب و کامل وکام است که در صورت چشم بستن روی نواقص جزئی، می‌توان آن را به  هر طراحی توصیه کرد.

نقایصی که کاش نبودند

از نقایص تبلت گرافیکی Cintiq 13HD نداشتن قابلبت اتصال بی‌سیم و فناوری لمس Multi Touch است.

ابعاد
14 × 248 × 375 میلی‌متر
وزن
1200 گرم
نوع اتصال
باسیم
نوع رابط
USB
قلم حساس به فشار
بله
میزان حساسیت فشار قلم
2048
تعداد کلیدهای قلم
دو عدد
تعداد کلیدهای صفحه
4 عدد
نمایشگر
دارد
مالتی‌تاچ
خیر
دقت قلم
5080lpi
محدوده فعال
165 × 294 میلی‌متر
وضوح
1080 × 1920
رنگ قلم
مشکی
قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل‌های
Windows 8.1, Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Mac OS X 10.6.8 and above
سایر مشخصات
دارای پاک‌کن بالای قلم
سایز صفحه: 13.3 اینچ

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...