معرفی:

شیائومی Mi Band یا همانطور که در چین فقط Mi Band شناخته می شود، بدون شک یکی از محبوب ترین گجت های پوشیدنی در سراسر جهان است. این گجت، کوچک، سبک و فوق العاده ارزان است، با این حال هدفش انجام کارهای بسیار زیادیست. سال گذشته Mi Band 5 صفحه نمایش بزرگتر OLED و شارژ مغناطیسی را به ارمغان آورد (دو مورد مهمتر از Mi Band 4). در این سال صفحه نمایش، با OLED تمام رنگی لبه به لبه افزایش بیشتری پیدا می کند.

سنسور سنجش سطح اکسیژن خون(SpO2):

در حالی که بیماری همه گیر جهانی، وجود پالس اکسیمتر (SpO2) را ضروری ساخته، Mi Band 6 با افزودن یک مانیتور سطح اکسیژن خون ، خود را بروز نگه می دارد.

جعبه گشایی:

Mi Band 6 جدید در همان جعبه کاغذی نسخه قبلی قرار دارد. این بسته شامل خود Band، یک بند (در مورد ما سیاه است) و همان شارژر مغناطیسی Mi Band 5.

طراحی و بند:

بدنه Mi Band 6 از نظر اندازه با Mi Band 5 یکسان است این همان قطعه کوچک پلاستیکی و با شیشه معتدل بالای صفحه است. اندازه و وزن تقریباً تغییری نکرده است 47.4x18.6x12.7mm و 12.8 گرم (در مقابل 46.95x18.15x12.45mm و 12 گرم). و این به دو دلیل خبر خوبی است: 1. ویژگی های جدید باعث بزرگتر شدن Mi Band نشده اند و 2. همه تسمه هایی که برای Mi Band 5 خریداری کرده اید با Mi Band 6 سازگار است.

عمده ترین بروزرسانی این گجت، نمایشگر آن است اکنون این یک صفحه نمایش (1.56 "AMOLED با وضوح 326ppi 152x486 px) از 1.1" (29x126 px ، 326ppi) است. این یک پانل لبه به لبه با همان شکل است.

کل صفحه نمایش خازنی است و شما می توانید از همه جهات ضربه بزنید، یا ضربه بزنید و نگه دارید تا Band کار کند. گاهی اوقات به دنبال این کلید گمشده هستیم که می خواهیم دوباره به صفحه ساعت برگردیم، اما در عرض یک هفته این عادت از بین می رود.

به نظر می رسد شیشه صفحه نمایش به اندازه Mi Band 5 در معرض خراش قرار دارد، بنابراین اگر به نوع سخت تر امیدوارید، باید ناامیدتان کنیم.

سنسور ضربان قلب:

سنسورهای پایین Mi Band 6 آرایش متفاوتی دارند اما به همان اندازه ظریف هستند. سنسور ضربان قلب با قابلیت نظارت بر SpO2 (اکسیژن خون) به روز شده است و احتمالاً به همین دلیل قسمت پایین متفاوت است. می توانید پایه های شارژ پوگو را نیز مشاهده کنید.

تورفتگی های اطراف بند لاستیکی هنوز وجود دارد و به مرور زمان کثیفی در آن جمع می شود و ما پیشنهاد می کنیم این موارد را به طور منظم تمیز کنید تا از بروز حساسیت پوستی یا موارد بدتر از آن جلوگیری کنید. مطمئناً ایده آل نیست، اما سردرد هم نیست.

محافظت در برابر آب:


سرانجام، Mi Band 6 نیز همانند مدل قبلی در برابر آب محافظت شده است و دارای شیشه ای مناسب برای ایمن نگه داشتن صفحه نمایش است و تا 5ATM ضد آب است. ما یک Mi Band 5 را در آب دریا آزمایش کرده ایم و نجات پیدا کرده است، یکی دیگر را دیدیم که هنگام تست، از کار افتاد و بعد از اتصال شارژر دوباره احیا شد. اما وقتی نوبت به دوش گرفتن و استخر می رسد هرگز با مدل Mi Band 5 مشکلی نداشته ایم و تاکنون Mi Band 6 نیز بسیار خوب عمل کرده است.

ویژگی ها و رابط:

Mi Band 6 با برنامه Mi Fit کار می کند و دارای اندازه گیری ضربان قلب، ردیابی خواب، ردیابی ورزشی، نمایش اعلان ها، عملکرد شاتر دوربین، کنترل موسیقی پیش فرض، دارای زنگ هشدار معمول/تایمر/کرنومتر می باشد. حالت هوش فعالیت شخصی و محاسبات استرس نیز وجود دارد.

دقیقاً Mi Smart Band 6 مانند، Mi Band 5 نیز می تواند چرخه های زنانه را ردیابی کند. تمرینات تنفسی نیز موجود است.

اکنون، این Smart Band 6 جدید همچنین اندازه گیری SpO2 و حتی حالت های ورزشی بیشتری را ارائه می دهد. با اندازه گیری SpO2 و گزینه های کیفیت تنفس، ردیابی خواب را بهبود می بخشد، هرچند که قابلیت ها باعث کاهش چشمگیر عمر باتری می شوند. اگر HR ،SpO2 و کیفیت تنفس را در هنگام خواب فعال کنید، ممکن است مجبور باشید Band خود را هر سه روز شارژ کنید.

رابط کاربری Mi Band 6 کاملاً آشنا است اما در صفحه بزرگتری نمایش داده می شود. شما در بخش فروشگاه در برنامه Mi Fit تعداد زیادی پوسته پیدا می کنید، اما تقریباً نیمی از پوسته ها متناسب با مخاطبان آسیایی است و اگر کاملا برای کاربران غربی گیج کننده نباشد، ناشناخته خواهند ماند. هنوز، موارد کافی برای انتخاب وجود دارد و بهترین قسمتش این است که شما همیشه می توانید با انتخاب طرح های دلخواه و قرار دادن پس زمینه دلخواه، آن را از آن خود کنید.

برنامه Mi Fit

Mi Smart Band 6 فاقد دکمه است، بنابراین فقط به swipe کردن برای پیمایش متکی است. با کشیدن انگشت به بالا یا پایین روی صفحه ساعت، منوی اصلی را با وضعیت(مراحل، مسافت، کالری)، ضربان قلب، SpO2، اعلان ها، تمرین، رویدادها، زنگ هشدار، آب و هوا، موسیقی، ساعت جهانی، تنظیمات و موارد دیگر (حاوی کرونومتر ، تایمر، شاتر دوربین) پیدا می کنید.

با کشیدن انگشت به چپ یا راست روی صفحه ساعت بین چند میانبر، می توانید شخصی سازی کنید. به عنوان مثال، پیش بینی وضع هوا، میانبرهای موسیقی، شاتر دوربین.

پیش از این، عملکرد برگشت و صفحه اصلی با کلید لمسی انجام می شد. اکنون، برای بازگشت به عقب باید از سمت چپ بکشید. اما اگر از Mi Band 4 یا Mi Band 5 زیاد استفاده کرده اید، عادت کردن به swipe، مدتی طول می کشد.

Mi Smart Band 6 از انواع اعلان ها پشتیبانی می کند، ایمیل ها، تماس های دریافتی(با گزینه رد)، پیامک ها، اهداف و همچنین می تواند بیشتر اعلان هایی مانند تلگرام ، واتس اپ، فیس بوک و اسکایپ، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، تقویم، بازی هایی مانند Pokemon Go، برنامه Mi Home و موارد دیگر را نیز پشتیبانی مس کند.

Mi Band 4 برای اولین بار از نمادهای غیر لاتین مانند سیریلیک خارج از جعبه و بدون هیچ گونه تغییراتی پشتیبانی کرد. و اکنون، Mi Band 6 از مجموعه ای اساسی از نمادهای emote پشتیبانی می کند. این بدان معنی است که همه احساسات را نه، اما ابتدایی ترین آنها را نشان می دهد و به برنامه بستگی دارد، اما بهتر از هیچ چیز است.

نظارت بر سلامت گسترش یافته است. می توانید Band را تنظیم کنید تا ضربان قلب را در فواصل زمانی روز اندازه گیری کند و اگر وضعیت خوبی ندارد، به شما هشدار می دهد. همچنین اگر فعالیت ورزشی را تشخیص دهد می تواند فاصله زمانی گفته شده را افزایش دهد.

علاوه بر ردیابی منظم خواب، نظارت کمکی بر خواب وجود دارد. همچنین می توانید ردیابی با کیفیت خواب را فعال کنید، که نفس های شما را در هنگام خواب ضبط می کند اما تأثیر زیادی بر دوام باتری دارد.

پایش مداوم استرس، میزان فشار روانی را هر 5 دقیقه اندازه گیری می کند، حدس شما درست است، باعث می شود مصرف باتری زیاد شود.

Mi Band 6 در انجام این کارها واقعاً خوب است، نمایش اعلان ها در تمام طول روز (البته حالت DND یا حالت شب وجود دارد)، و ضربان قلب و سنسور SpO2 آن بسیار دقیق است. ما آن را در برابر یک اکسی متر منظم آزمایش کردیم و انحراف از 9 بار از 10 کمتر از 5٪ بود (این واقعا به دقت ساخت Mi Band بستگی دارد.

ردیابی خواب چندان دقیق نیست. و اینطور که مشخص است اختلال خواب را خوب تشخیص می دهد. اما خواب سبک را جورواجور نشان می دهد. این مسئله ای است که ما با باند های قبلی Mi نیز داشته ایم، اما اینطور نیست که مورد جدید بدتر باشد.

بیایید در مورد تمرینات صحبت کنیم. Mi Band 6 در کل از 30 حالت تناسب اندام پشتیبانی می کند از جمله موارد جدید مانند بسکتبال، زومبا، بوکس، HIIT ،پیلاتس، اسکیت روی یخ، رقص خیابانی، بدمینتون. شش حالت وجود دارد که به طور خودکار شناسایی می شوند: پیاده روی، دویدن، تردمیل، دوچرخه سواری، قایقرانی. در واقع، Band می داند که ما چه زمانی از تردمیل استفاده کردیم و چه زمانی بیرون بودیم، بنابراین به نظر می رسد این کار همانطور که قول داده شده بود، کار می کند. برای بقیه 24 حالت باید آنها را به صورت دستی فعال کنید. آنچه از پیگیری Workout به دست می آورید زمان، اطلاعات دقیق برای مراحل، کیلومتر، کالری و غیره است.

در آخر، می خواهیم توابع PAI ، Stress و Breath را ذکر کنیم. PAI شاخص فعالیت شخصی است که بر اساس اندازه گیری مداوم منابع انسانی برای 60 ثانیه محاسبه می شود. این یک ویژگی است که شما را ترغیب می کند بهتر فعالیت کنید اما با توجه به الگوریتم های آن مطمئن نیستیم که قابل اعتماد است یا نه. فشار روانی نیز همین است از اندازه گیری های HR و شتاب سنج برای ردیابی حرکات دست شما به مدت 60 ثانیه استفاده می کند. به نظر خوب می رسد اما ما قرائت های آن را نادرست می دانیم.
ویژگی تنفس را هر چند دوست داشتیم بسیار ساده است اما به استرس کمک می کند یک انیمیشن و یک صدای سریع وجود دارد که به شما می گوید چه موقع دم و بازدم را انجام دهید.

یک ویژگی منحصر به فرد MIUI وجود دارد که اگر تلفن MIUI دارید، می توانید Mi band 6 را تنظیم کنید تا قفل تلفن شما باز شود و از کد عبور/ اثر انگشت/امنیت چهره عبور کند.

دوام و شارژ باتری:

Mi Band 6 دارای همان باتری 125 میلی آمپر ساعتی Mi Band 5 است که برای حدودا 2 هفته استفاده عادی جوابگو است.
در 15 روز اول آزمایش، باند را دو بار شارژ کردیم، به این معنی که یک هفته کامل عمر باتری را با همان روال معمول با Mi Band 5 اما با اندازه گیری منظم HR (هر 30 دقیقه) بدست آوردیم. این شامل تعداد زیادی اعلان در طول هر روز کاری با اسکایپ، ایمیل، پیام کوتاه، و غیره. حداقل 50 چک کردن زمان و استفاده از عملکرد استاندارد ردیابی خواب (بدون HR، بدون ردیابی تنفس) است.
سپس آزمایش را با ضربان قلب کاملاً خاموش انجام دادیم و حدود 18 روز دوام آورد.حدود 4-5 روز استفاده معمولیم از باتری Mi Band 5. با توجه به صفحه نمایش بزرگتر، درست به نظر می رسد.

بدیهی است که با استفاده از سنسور ضربان قلب و صفحه نمایش باعث افزایش مصرف باتری می گردد. Mi Band 6 عمر باتری فوق العاده ای را برای چنین دستگاه کوچکی فراهم می کند. و این دوام برای تمام روز نیست، بسته به مصرف شخصی شما یک هفته یا حتی دو هفته است. اگر بیشتر تمرین می کنید و HR خود را زیاد دنبال می کنید - می توانید انتظار یک هفته را داشته باشید که هنوز هم بسیار خوب است. در غیر این صورت، ممکن است حتی به خاطر نیاورید آخرین باری که شارژ کرده اید چه زمانی بوده است.
سرانجام ، Mi Band 6 برای شارژ مجدد از 5٪ به 100٪ حدود 2 ساعت زمان نیاز دارد.

نتیجه:

Xiaomi Mi Smart Band 6 مطمئناً به نظر می رسد یک ارتقا Band بهینه نسبت به Mi Band 5 باشد. این نمایشگر تمام صفحه، از ردیابی SpO2 پشتیبانی می کند و در زمان COVID این خود می تواند دلیل بروزرسانی باشد، اینطور نیست؟ می توانید از همه آن بندهای رنگی که برای Band قدیمی خود خریده اید استفاده کنید.
قیمت Mi Band 6 44.99 یورو است که 5 یورو گرانتر از Mi Band 5 در هنگام راه اندازی است. این با توجه به صفحه نمایش بزرگتر و سنسورهای جدید زیاد نیست. و هنوز هم یکی از ارزان ترین Band هاست.

این بار ما گزینه NFC را در Mi Smart Band 6 نداریم. این ویژگی فقط در مدل چینی وجود دارد. ما امیدواریم که Xiaomi بر هر آنچه مانع ایجاد یک باند بین المللی با قابلیت NFC می شود، غلبه کند و به زودی آن را ارائه دهد.
Mi Smart Band 6 گجت ارزان قیمتی است نباید انتظار نداشته باشید که به تنهایی سلامتی شما را بهبود ببخشد. دوباره دوباره ، آخرین سرویس اپل واچ و Fitness + آن نیز پرداخت نمی شود. اما مطمئناً Mi Smart Band 6 را به عنوان بیش از حد مجاز توصیف می کنیم. این اکثر عملکردهای ساعتهای هوشمند بسیار گرانتری است که از آنها رجزخوانی می کنند و در عین حال کسری از قیمت آنها را نیز در بر می گیرد. همچنین این سبک کم حجم تر ، سبک تر و دوام باتری شگفت انگیز است - یک هفته یا دو هفته چیزی است که هیچ ساعت هوشمند نمی تواند ارائه دهد (با همان روال باند) مگر اینکه در برخی از حالت های صرفه جویی در مصرف باتری قرار گیرد.
این که از Mi Band 4 یا 5 وارد بازار شوید ، پیشنهاد می کنیم که با معامله مناسبی در بازار خود ، Mi Band 6 را ارتقا دهید. و اگر این اولین Mi Band یا اولین باند هوشمند شما باشد ، ناامید نخواهید شد.

نقاط قوت:

     کوچک، سبک، ضد آب
     سازگار با بندهای Mi Band 5
     OLED با کیفیت تمام صفحه
     ماندگاری عالی باتری، شارژر مغناطیسی
     مجموعه ویژگی های همه جانبه، از جمله SpO2
     ارزان!

نقاط ضعف:
     بدون NFC (در نسخه جهانی)
     در ردیابی خواب عالی نیست
     ضدخش نبودن نمایشگر